”Ihan sama onko -50 vai +50” – kolme sähköautoilijaa kertoo, miten sähköauto toimii paukkupakkasilla

Nyt kun Etelä-Suomea myöten yli 20 asteen pakkanen jäädyttää korvat, saa nenän vuotamaan ja sormet kuolioon, on autoilijoiden pidettävä entistä tarkemmin huolta autoistaan (lue vinkit, joilla autosi selviää pakkasesta).

Esimerkiksi moottori ei tykkää, kun se käynnistyy kylmänä – jos se edes käynnistyy. Auton sisätilojen lämpiämiseen menee niin kauan, että lapset takapenkillä itkevät kylmästä.

Kaiken tämän voi välttää, jos omistaa sähköauton.

Sähköauto, jota parjataan nimenomaan huonon talvikäytettävyytensä takia, on jopa parempi talviauto kuin polttomoottoriauto, sanovat tämän jutun kolme sähköautoilijaa.

Lue lisää Helsingin Sanomien artikkelista 

Julkaistu kohteessa Uutiset